Sunday 27 May 2012

19teen!

Assalamualaikum!

Apa ada pada 19 / 19teen / sembilanbelas? Ada sesiapa mampu memberikan jawapannya. Put ur hands in the air! Put ur hands in the air! (ala2 lagu omputeh gitu)

KRIK! KRIK! KRIK!

okeh foine la tak de sape nak layan kan. Malas noh nak layan perasaan sorang2 ni kan.. HAHA. Baiklah, pada 19 Mei yang lalu adalah hari jadi aku yang ke-19. Bak omputeh kate "SWEET 19". Tahukah anda, anda dan anda. Op coz lah tahu dah terang2 lagi bersuluh dah tertulis kat situ kan.



Ape cerita basi yang kau nak cerita ni Shahirah oii. Da seminggu berlalu la wei. aduyaii..

Suke gua punye hati la gua mau citer basi ka gua punya blog apa yang penting korang, korang n korang bace okeh.

Disebabkan aku ni freshie dalam dunia keblogan ni kan so excited n terhegeh2 la nak citer kan walaupun da lambat dari tarikh yang di sambut. Malam ni pun pakse kan diri jugak tulis entry ini kalau tak sampai sudeh ngak di cerita in.

Sebelum nak di mulai in melayan foto nya gue mau nya explain la what happen on the day.

Beday aku pada hari tersebut di sambut dengan makan2 di Ayam Penyet Waroeng kat The Curve yang di belanja oleh Kak Pisah n Abg Afiq. Thank u so much for both of u. Makan kat sini sebab Mak Yong Kak Pisah nak makan Ayam Penyet kate nyer.


                                              Ni lah rupe bday gurl nye yang sangat excited!


 Sementara menunggu order ingat nak la bercamwhore dengan budak kechik Si Ilham ni. Tapi punyelah payah nak tangkap gambar mamat ni. tak de satu pic langsung yang berjaye nak di capture sampai aunty2 dye pun give up. Pheeww!


Ini lah antara pic2 yang tak berjaya dicapture. Mak cik dye jer yang lebih. maap la ek pic atas tu tak clear. camwhore murah la kate kan.




Semua makan dye sedap siot. antaranya Ayam Penyet, Soto Ayam, Bawal Penyet, Gado2 (bukan gaduh2 ek), Es Cendol n Soda Gembira (iaitu air bandung + soda) bak kate Kak Pisah lepas minum air tu "memang gembira". rase dye menarik la tapi kene kacau betul2 sampai bawah kalau tak tiada lah gembira yang akan di kecapi. HAHAHA


       
 Gambar selingan dari Cik Jijie yang nak jugak bercamwhore tengah2 nak makan tu. Sibuk jer. HAHA


Sebenarnye ade duo oghe lagi Along n Luqman tapi Along n Luqman xde sebab Along bawak Luqman g jalan2 dulu pastu sume orang tengah makan baru Along datang balik so xde la kesempatan nak letak gambar Along n Luqman. Sorry!

Ha, celebrate2 jugak hadiah tak kan xde kot kan. Ade jer. Ni nak citer la ni. First hadiah yang diterima adalah pada awal pagi tu jugak dari Jijie. Jijie bangun2 jer terus pegi kat beg beg dye amik sebungkus hadiah. sampaikan sebenarnya lepas pukul 12 malam tu jugak la Jijie tu nak bagi hadiah tapi aku cakapla esok pagi je la ek. Nampak tak sape yang excited sebenarnye. HIHI


Sepasang sepatu HIJAU. Kenapa HIJAU. Sebab warne HIJAU adalah warne ke-2 yang Jijie suke selepas warne MERAH. Jijie pun dah ade dah kasut ni sebenrnye yang berwarna MERAH.

Dari awal lagi dah tau dah Jijie nak bagi ape sebab beberapa hari sebelum Jijie balik Jijie ade telefon tanye suka warne ape? saiz kasut berape? op coz la i know kan Jijie nak bagi hadiah ape kan. Sangat la laka2. Nak pulak hari yang Jijie balik tu aku nampak kasut Jijie kat luar rumah yang warna MERAH. Ha, KANTOI sudah.



                                  Inilah rupanya di kaki ku walaupun agak longgar sedikit. But, over all I LOIKE. Thanx Jijie. Nanti beday Jijie Ira bagi bagi hadiah pulak ek. HEE

Next, hadiah from Emak. Iaitu sehelai baju yang di belanja Emak di Reject Shop. Awal2 masuk tu saje jela usha2 baju kot2 ade yang berkenan kan. Sekali bagai bulan jatuh ke riba. Emak cakap "amik la mane2 baju mak belanja sebab Ira beday gurl ari ni". Aku pun ternganga. Biar betul Emak ni. Aku pun usha punye usha tersangkut la kat baju ni yang harga dye lagi murah dari baju yang Emak recommend kan. Inilah bajunya..,



     Inilah baju nya. Chantik bangat (puji taste diri sendiri). Thank u Emak. Luv u a lot. Muahh XOXO.

Baju yang pelik sebab untuk pengetahuan anda saiz baju ini adalah 95. Pelik kan. Ape pun baju ni la yang dapat menawan hati gue berbanding baju2 yang lain. (sebenarnye aku lagi suke baju kat FOS tapi time kat FOS Emak tak offer pulak). HUHU

Last hadiah terakhir yang aku dapat adalah dari Along yang disampaikan melalui Luqman iaitu sebotol minyak wangi.



       Inilah hadiahnya. Perfume yang manis baunya yang diletak dalan kotak tin time n dibalut dengan tisu.
              Thnx Along n Luqman sebagai pengantara. Nanti beday Along hope Ira dapat bagi  hadiah.

 Along bagi tau kat aku yang Along ade pesan kat Luqman cakap happy beday n kiss pipi Ucu Ira tapi ape yang jadi. Luqman kate "nah ucu ya mama bagi" lepas tu Luqman blah tutup pintu.

Esok Along citer yang. Along tanye la kat Luqman, Luqman cakap happy beday n kiss pipi Ucu Ira tak. Pastu Luqman cakap "Luqman tak nak kiss Ucu Ira nanti Ucu Ira pusing2 nanti kena sini (Luqman tunjuk bibir dye). HAHA. ape la Luqman ni.

 Nampak tak Luqman dah trauma dah nak kiss mak cik dye yang sorang ni. Sebab ape?. Aku memang suke pusing arah lain mase Luqman nak cium pipi biar kene gigi besi aku ni n kadang2 kene bibir Luqman. Tu yang Luqman tak suke tu. HAHA

Itulah dye antara hadiah yang aku dapat untuk beday yang KE-19 ni. Sape2 yang nak bagi hadiah untuk gue ini sangat2 lah di alu-alu kan nanti mane la tau hadiah anda akan terpampang di blog SHAMOY ni yang juge bole la di jadikan references untuk sape2 yang xde idea nak bagi hadiah kat sape2 la kan. (sebenarnya nampak tak kegilaan aku ni nak hadiah time beday sendiri) HUAHUA.

Bagi anda, anda dan anda yang telah wish me beday. Saya tersangat lah terharu, appreciate sangat2 sobs sobs. Moga2 anda, anda dan anda yang wish saya tu diberkati Allah selalu. InsyaAllah Amin.

Pesanan untuk diri sendiri ni yang dah makin tua ni yang setahun je lagi dah nak mencecah angka 2 ni dapat berubah ke arah yang lebih baik, baik dan baik sebagai hamba Allah, anak solehah kepada Emak dan Abah, student yang cemerlang, rakan yang baik kepada rakan2 yang lain dan seterusnya. InsyaAllah. :)

KBAI :)

No comments:

Post a Comment